רחובות שלי (ISSN 1817-101x)

פורום על החיים בעיר רחובות בישראל

עמוד הבית | תיקיה | Biz Dir | לוח מודעות | שכירות | פרסומות | מכולת | פרחים | מזג האוויר | מכירת רכב | טלוויזיה | מופעים | ספורט | Email
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _

Fresh'n'tasty bread at Rehovot's authentic Brand New Berad house. Come in today for a degustation or a cup of coffee

17.6.05

ועדת ערר קיבלה את עמדתו של ראש העיר, שוקי פורר, נגד החלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה, וביטלה את החלטתה לאשר הקמת תחנת דלק נוספת ב


מתוך ההחלטה: "כפי הנראה את הרוב שהצביע במליאה לא עניינו פסקי הדין וההחלטות וחוות הדעת והעניין התיכנוני עצמו"

ועדת ערר מחוז מרכז, בראשותו של עו"ד איל מאמו, קיבלה את הערר שהגיש ראש העיר, שוקי פורר, ביחד עם חבר המועצה מנחם קליין, יהודית שמידט ורפאל אזואליס נגד הועדה המקומית לתכנון ובניה, כוכב דוד פרידמן השקעות ובניה בע"מ, רוטמן יעקב השקעות ובניה בע"מ, וקבעה כי החלטת הועדה המקומית מיום ה 21 בספטמבר, 4002, לאשר את בקשתם של חברות פרידמן ורוטמן להקמת תחנת דלק בפארק המדע, מבוטלת. ועדת ערר דנה בערר בנושא זה בפעם השניה, זאת לאחר החלטת הועדה המקומית מיוני 1002 לדחות את הבקשה להקמת התחנה, ולאחר החלטת ועדת המשנה ביוני 4002, לדחות את הבקשה בשנית, ולאחר החלטות ועדת ערר ובבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, לקבל את עמדת הועדות המקומיות.

ביוני 4002, החליטה ועדת המשנה לתכנון ובניה ברחובות לסרב לבקשה, בטענה כי פארק המדע מיועד לבניית מבנים לתעשייה עתירת ידע וכי פארק המדע מיועד להיבנות ברמה גבוהה וללא מפגעים סביבתיים. כמו כן, טענה הועדה כי שתי התחנות הקיימות בפארק והשלישית בסמיכות לו הינן מספיקות, וכי תחנה נוספת בפארק תשנה את אופיו וכן בעקבות החלטת בית המשפט. אולם חברי המועצה רחמים מלול וחנניה וינברגר הגישו ערעור על ההחלטה למליאת הועדה המקומית. בפני המליאה הוצגה חוות דעת משפטית, שקבעה כי בסמכות הועדה המקומית לדון ולאשר תחנת דלק רק באמצעות תוכנית בניין ערים ולא בהליך רישוי. למרות זאת ובניגוד לעמדתו של יו"ר הועדה, שוקי פורר, החליטה המליאה לאשר את הבקשה.

בערר טענו העוררים כי חלק מחברי הועדה פעלו בניגוד לעצה זו "ומסיבות השמורות עמם, החליטו להפוך את החלטת ועדת המשנה, לדון ולאשר את הבקשה ללא נימוק או קצה הסבר". עוד טענו העוררים כי פסיקת בית המפשט המחוזי בעתירה המנהלית אינה מותירה מקום לפרשנות בדבר ההליך הסטטוטורי הנדרש. העוררים ביקשו לבטל את החלטת מליאת הועדה המקומית גם משיקולים תחבורתיים והגישו לועדת ערר את מכתבה של המפקחת על התעבורה במחוזות תל אביב והמרכז, בו צוין במפורש כי תחנת התדלוק אינה עומדת בהנחיות משרד התחבורה לאיתור ותכנון תחנות דלק באזורים עירוניים. לטענות אלו הצטרפה גם חברת סיגמא אולדריץ.
מגישי הבקשה, חברות רוטמן ופרידמן, טענו כי החלטת הועדה המקומית היתה סבירה ועלתה בקנה אחד עם תמ"א 81 וכי אין להתערב בה. עוד טענו החברות כי הועדה המקומית רשאית לשקול מחדש את עמדתה. עוד טענו המשיבות כי פסיקת בית המשפט המחוזי לא הכריעה כי הן אינן זכאיות לקבל היתר בניה מכוח תמ"א 81. עוד טענו המשיבות כי השימושים התעשייתיים באזור מגוונים וכי ההנחה שתחנת תדלוק היא שימוש מלכלך או מטריד היא הנחה שגויה.
בהחלטתה מתחה ועדת ערר ביקורת קשה על החלטת הועדה המקומית: "למרות שהועדה המקומית דחתה את התוכניות שהגישו המשיבות, ולמרות שגם ועדת ערר דחתה את התוכנית הנ"ל, ולמרות שבית המשפט הוציא פסק דין שאישר את ההחלטות הנ"ל, ולמרות שועדת ערר פסקה כי לא ניתן להוציא היתר בניה לתחנת התדלוק ללא אישור תוכנית כאמור, ולמרות שהיועצת המשפטית של הועדה המקומית נתנה חוות דעת לפיה אסור לה להוציא היתר בניה לתחנת התדלוק- באה הועדה המקומית היום ומחליטה להוציא היתר בניה לבניית תחנת תדלוק- אותה תחנת תדלוק שהתוכנית להקמתה נדחתה".

ועדת ערר ציינה בהחלטתה כי נדרשות סיבות חריגות ומיוחדות מאד כדי להצדיק את ההחלטה של הועדה המקומית: "קבלת עמדתן של המשיבות (חברות רוטמן ופרידמן) הנטענת בפנינו היום עלולה להביא לאנרכיה תיכנונית וליצור מצב כי החלטות ועדת ערר נעקפות מימין ומשמאל, כל אימת שבקונסטלציה מסוימת מצליח מבקש היתר לגייס את הרוב הדרוש לו בועדה המקומית...מצב זה הוא בלתי מתקבל על דעתנו". עוד ביקרה ועדת ערר את ההחלטה בהיבט מקצועי: "לכל הפחות ראוי שמליאת הועדה המקומית תטרח ותנמק את החלטתה מרחיקת הלכת ותעגן אותה בטעמים כבדי משקל, אבל כפי הנראה את הרוב שהצביע במליאה לא עניינו פסקי הדין וההחלטות וחוות הדעת והעניין התיכנוני עצמו, והוא לא מצא לנכון לנמק את החלטתו". עוד נכתב כי: "רק משתוכנית התדלוק נדחתה, המשיבות נזכרו לפנות לדרך של בקשה להיתר בניה ולנצל את נכונותם של חלק מחברי הועדה המקומית להתעלם מהחלטות קודמות של הועדה המקומית ומהחלטות ועדת הערר ומעצת היועצת המשפטית של הועדה המקומית". כאמור, ועדת ערר ביטלה את החלטת הועדה המקומית.

פורר: "אני מברך על החלטת ועדת ערר ורואה בחומרה את הביקורת שנמתחה על חלק מחברי המליאה, שהחליטו בניגוד לכל ההחלטות הקודמות, לאשר את הבקשה להקמת תחנת דלק נוספת. אמרתי בעבר, ואומר זאת שוב, עלינו לראות את האינטרס הציבורי לנגד עיננו ואני אמשיך לפעול למען שגשוגה של עיר המדע, כשלנגד עיני עומדים שיקולים תכנונים וסביבתיים".

עודעת עיריית רחובות-50/6/7
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _