רחובות שלי (ISSN 1817-101x)

פורום על החיים בעיר רחובות בישראל

עמוד הבית | תיקיה | Biz Dir | לוח מודעות | שכירות | פרסומות | מכולת | פרחים | מזג האוויר | מכירת רכב | טלוויזיה | מופעים | ספורט | Email
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _

Fresh'n'tasty bread at Rehovot's authentic Brand New Berad house. Come in today for a degustation or a cup of coffee

1.7.05


ביום ראשון, ה 62 ביוני, צוין היום הבינלאומי למלחמה בנגע הסמים. ראש עיריית רחובות, שוקי פורר, העלה את הנושא לדיון בישיבת המועצה, שהתקיימה ביום רביעי שעבר, ואמר כי הוא רואה חשיבות רבה לפעולות מניעה ולמאבק בסמים, שמובילים לא אחת למעשי אלימות


דורית בובליל, מתאמת הרשות למלחמה בסמים ברחובות, הציגה את הפעילות הרבה המתבצעת בעיר וציינה במיוחד את מרכז היום האזורי לנגמלים, הידוע בהצלחותיו ואת הפעילות שמתבצעת בקרב הורים ותלמידים בבתי הספר, כבר החל מכיתה ו': "ברחובות ישנה יחידה לטיפול בסמים ומרכז יום אזורי, שנמצא בתפוסה מלאה וכולל 51 איש שנמצאים בשיקום. השיקום אורך 6-9 חודשים. מרכז היום קיבל תקציב מיוחד לפרוייקט צילום וחברי המרכז עוברים קורס הכשרה בצילום ווידאו וסטילס, כשהתנאי הוא שהם יהיו נקיים במשך שנה. את הסטאג' בצילום הם עורכים בצילום אירועי עיריה". בובליל קראה להורים לקחת חלק בפעילות המתבצעת בעיר ולהירתם למאבק: "המלחמה בסמים ובאלימות צריכה להתחיל מהבית, מההורים. יש תחושה שההורים רוצים לתרום ולהבין את העולם שבו חיים ילדיהם. הבית חייב לפעול יחד אתנו ואנחנו מבקשים מההורים להתנדב לפעילות, כפי שהתנדבו השנה 06 בני נוער, שעבדו בהצלחה מרובה בשכונות ברחבי העיר".
חיים מסינג, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים, אמר כי: "רחובות היא אחת הערים שמטפלות בצורה הטובה ביותר במאבק בנגע הסמים. הטיפול המערכתי שניתן לסוגיית הסמים, בין אם בבתי הספר ובין אם באמצעות שיתופי פעולה עם המשטרה, עובד". מסינג הודה לראש העיר, שוקי פורר ולמתאמת הרשות ברחובות, דורית בובליל, על מעורבותם והובלתם את המאבק בעיר. עוד אמר מסינג כי: "אני ממליץ לטפל בסיבות ולא בתוצאות. אם נשכיל לחדור לשורש הבעיה, נפתור את התוצאה. כשמגיע רגע שאדם הופך לנרקומן, זה הרגע שאיחרנו. אני רוצה להדגיש כי מהאירוע הטרגי שהתרחש ברחובות (רצח מעין ספיר ז"ל- כ.ק), לא ניתן ללמוד שום דבר על העשייה הרבה שנעשית בעיר, ואני מציע לכל הגורמים לקחת את הדברים ברצינות".
פרופסור ברג יעקב, ערך סקירה על שימוש בסמים, וקרא להורים לגלות ערנות לתופעות המעידות על שימוש בסמים. עוד אמר פרופ' ברג כי: "תופעת השימוש בסמים, היא בעיה חברתית וצריך לייצור מערכת מיידית למניעה, שכוללת את מערכת החינוך, הילדים, ההורים ופרנסי העיר".

* מצורף מאמר בנושא הסמים.
* נשמח להרחיב בפרטים על מרכז היום לנגמלים, פעילות בני נוער בשכונות, פעילות בבתי הספר, היחידה לטיפול בסמים ועוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לכרמלה קופר.


הורים תתעוררו, מהיום שמים לב !

בני נוער נמצאים בסיכון גבוה להתחיל להשתמש בחומרים ממכרים, בגלל חוסר בשלותם הרגשית, הפסיכולוגית והפיזיולוגית. הסמים גורמים לתחושת אופוריה הגורמת לבני הנוער לרצות ולחזור להשתמש בסם, וכתוצאה מכך נוצרת תלות בסם. חשוב לציין שהשימוש המזדמן בסמים אינו מביא בהכרח להתמכרות, אך ככל שמתחילים להשתמש בסם בגיל מוקדם , הסיכוי להפוך להיות מכור עולה. הנזק העיקרי משימוש מזדמן הוא שינוי התודעה ואובדן השליטה על ההתנהגות. ההתנסות הראשונית של בני הנוער בעישון סיגריות, נרגילות, מריחואנה, שתיית אלכוהול ונטילת כדורי אקסטזי, אינה מלווה בדרך כלל בתחושה גופנית/נפשית לא נעימה, אלא להפך ולכן בני הנוער ממשיכים את השימוש המזדמן, ללא שום יכולת להבין לאן זה יוביל- שלב זה של השימוש המזדמן נקרא שלב "ההנאה".
למה זה מתחיל?
סקרנות, לחץ חברתי, החברים שאומרים למה לא? השעמום,להרגיש גדול, חרדות,בריחה מהמציאות,
הערכה עצמית נמוכה.
מה עושים ?
כולנו יודעים שאין תחליף לתא משפחתי יציב תומך, המציב גבולות ברורים ומוגדרים. חוסר הגבולות יוצר חלל ריק, שאליו יכול כל אחד להיכנס. חשוב ליצור איזון בין אהבה, דאגה וגבולות. היו מעורבים, שמרו על קשר עם המורים , הכירו את החברים. עודדו פעילויות כמו : ספורט, מוזיקה, תנועת נוער. שמרו על ערוצי תקשורת פתוחים, דברו על רגשות, הימנעו מביקורת שלא לצורך, ספרו על עצמכם/רגשותיכם. תמכו, עודדו הכירו את עולם ילדיכם, מקומות הבילוי, חברים. הכירו את הסכנות בעולמם ועזרו להם להימנע מהם.
סימני אזהרה
שינויים קיצוניים בהנהגות, תנודות מצבי רוח, ירידה בלימודים, חזרה בשעות מאוחרות, חברים חדשים, עייפות, הכל חשאי (לאן הולכים עם מי), חוסר ריכוז , שקרים, דלקות חוזרות בדרכי הנשימה, חולשה.
למי פונים ?
דבר ראשון לפנות לילד/ילדה בשיחה שמילת המפתח בה היא הקשבה - לא להתעמת. בררו מה קורה בבית הספר עם מחנכת/יועצת/מנהלת. לבדוק עם מי הוא יוצא, לנסות לדבר עם חבר/ה טובים.
חשוב לדעת
נרגילה - עישון נרגילה = 30 סיגריות , פחם הנרגילה = דלק טהור, עישון הנרגילה נכנס ישר לריאות. מריחואנה - צמח המכיל חומר פסיכואקטיבי המשבש את פעילות המוח, פוגע בתפיסת זמן ומקום, גורם לקשיים בזיכרון.
אלכוהול - שתיית אלכוהול גורת לאיבוד שליטה, אובדן הכרה אלימות. נהיגה תחת השפעת אלכוהול קטלנית.
לייעוץ לאל-סם : 9696206-03
לרשות למלחמה בסמים: 1282949

עודעת עיריית רחובות-50/6/62
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _