רחובות שלי (ISSN 1817-101x)

פורום על החיים בעיר רחובות בישראל

עמוד הבית | תיקיה | Biz Dir | לוח מודעות | שכירות | פרסומות | מכולת | פרחים | מזג האוויר | מכירת רכב | טלוויזיה | מופעים | ספורט | Email
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _

Fresh'n'tasty bread at Rehovot's authentic Brand New Berad house. Come in today for a degustation or a cup of coffee

22.6.05

קייטנות 5002: לא רק שוקו ולחמניה

התוכנית המדינית משפיעה אפילו על גיזרת הקייטנות: לראשונה יתקיימו השנה מחזורים גם בסוף אוגוסט, לטובת ילדיהם של אנשי כוחות הביטחון שיגוייסו למשימות הפינוי. בין החידושים השנה: קייטנת רטרו עם משחקי קלאס ומחניים, ולילדים מבוססים - קייטנת טיול ליוון. רוצים את הילדים לידכם? אל דאגה, יש גם קייטנות בחלק ממקומות העבודה
שושנה חן

אפילו על הקייטנות עומדת תוכנית ההתנתקות להשפיע: בעבר פעלו קייטנות רק בשלושת השבועות הראשונים של החופש הגדול, בשנים האחרונות החלה לעלות קרנן של קייטנות המחזור השני, אבל למחזור שלישי - במחצית השנייה של אוגוסט - כמעט לא היה ביקוש.

השנה, בעקבות מה שצפוי להתחולל בחבל עזה, המצב הזה עומד להשתנות. "במחצית השנייה של אוגוסט יהיו בישראל עשרות אלפי משפחות, שימצאו את עצמן מתפקדות כחד-הוריות", אומרת ורד ליון, דוברת החברה למתנ"סים, הגוף המפעיל את המספר הגדול ביותר של קייטנות בישראל.

"אנשי משטרה וצבא יגוייסו למילואים כדי לעסוק בהתנתקות. ומה יעשו אמהות עובדות עם הילדים? משפחות אלה צריכות סידור, ואנחנו יוצאים מנקודת

החופש הגדול מתקרב (צילום: צביקה טושלר)
הנחה שיהיה ביקוש למחזור שלישי של קייטנות, בעיקר באזורים שיש בהם אוכלוסייה גדולה של משרתי קבע ומילואים".

ועוד מסימני ההתנתקות: במתנ"ס באשקלון ובבתי המלון בעיר נערכים להפעלת קייטנות לילדי המתנתקים, שישוכנו ככל הנראה לתקופת ביניים בבתי מלון. המדריכים שגוייסו למשימה זו אינם בני נוער צעירים, אלא מדריכים בעלי ניסיון חינוכי, שיוכלו לעזור לילדים במקרים של מצוקה.

גם ירון לן, מנכ"ל נוה נופש, הגוף הפרטי הגדול והוותיק ביותר בין מארגני הקייטנות, נערך להשלכות ההתנתקות. "נערכנו לקייטנות באוגוסט בהסדר מיוחד עם קרנות השוטרים. בתקופה זו נשות השוטרים יישארו לבד עם הילדים, ויחפשו איך להעסיק אותם בסוף החופש".

המשימה: להרחיב את גיל המשתתפים

השבוע החלה עונת ההרשמה לקייטנות באיחור יחסי, בגלל סמיכותה של חופשת הפסח לחופש הגדול. "ההורה הישראלי לא מוכן לדון בקייטנה לפני שהוא משתחרר מפסח", טוען לן מנוה נופש.

עדיין מוקדם לאמוד את רמת הביקוש לקייטנות. מה שכן, המארגנים עושים כל מה שאפשר כדי להרחיב את גיל המשתתפים בקייטנות. השיטה: לקרוא לפעילויות בשמות אחרים, כדי לא להרתיע את בני הנוער. בחברה להגנת הטבע, לדוגמה, מקיימים מה שהם מכנים "תשעה ימים של שכרון חושים למסיימי כיתה י"ב". מדובר בטיול שחוצה את כל הארץ, כולל רפטינג, סנפלינג, רכבי שטח ועוד. בנוה נופש מקיימים טיול אתגרי לבוגרי י'-יב ביוון.

יש קייטנות שמגיעות לתוך מקומות העבודה של ההורים. אורן חן, מנכ"ל חברת הארה תוכניות העשרה בע"מ, המתמחה בקייטנות במקומות עבודה, צופה השנה את הכפלת הביקוש. הסיבה: שיקומו המחודש של ענף ההיי-טק. בנוסף, יותר ויותר מעבידים הגיעו למסקנה שההורים רגועים כאשר הילדים מצויים בקייטנות קרוב אליהם.

בדרך כלל נמשכות הקייטנות במקומות העבודה עשרה ימים, והעובדים הנהנים

מסבסוד משלמים מחירים נמוכים בכ-04-03 אחוז בהשוואה למחירים של קייטנות מקבילות. ההורים מתבקשים לא להגיע במהלך היום למתחם הקייטנה, אלא אם מדובר במקרה חירום.

כשמדובר בקייטנות במקומות עבודה, מחלקות כוח-האדם מעורבות בתכנים. "נושאים כמו טכנולוגיה חשובים בדרך כלל", אומר חן, "חשוב להם בחברות שהילדים ימשיכו בקייטנה את התכנים בהם עוסקים ההורים". וכך, בקייטנה של חברת ההיי-טק אס.פי.אל, יבנו הילדים רובוט מנצנץ ויפעילו מעבדה לכימיה.

המובילות: הקייטנות הקלאסיות

למרות הכל, אין ספק שהקייטנות המובילות היו ויישארו הקייטנות הקלאסיות, של קצת מכל דבר, אומרים בחברה למתנ"סים. זה לא מונע מהמארגנים לחזור ולנסות בכל שנה להמציא את הגלגל ולמצוא תכנים מקוריים לקייטנות.

כאלו הן, למשל, קייטנות קוסמים, קייטנות "מבוכים ודרקונים" וגם קייטנת רטרו, שנועדה לפתור את בעיית הילדים הדבוקים למחשבים ולנגני האם-פי 3, ולהחזיר אותם למגרש המשחקים. צוות היגוי ליקט 93 משחקי מגרש קלאסיים, ממחניים, דרך אחת שתיים שלוש דג מלוח ועד הקלאס המפורסם. הצוות הוציא חוברות הדרכה, ולימד את המדריכים את רזי המשחקים.

אבל עם כל הכבוד לרטרו, קייטנות המחשבים עדיין זוכות לפופולריות רבה. חנה פיינשטיין, מנהלת בפועל של חברת מחשבים וכיף, מספרת על ביקוש עולה לקייטנות המחשבים, וגם מגלה מה ה"בעיה" הטמונה בהן: על-פי התוכנית הבסיסית של הקייטנות, הילדים אמורים לשבת כשעתיים מול המחשב ולקטוע את הרצף בשעה עד שעה וחצי של פעילות חברתית. בפועל, קשה לנתק אותם מהמחשבים.

ואם כבר לא יוצאים החוצה, בקייטנות רבות נמנעים מהוצאת הילדים לאתרים הקלאסיים כמו לונה פארק, ספארי, פארקי מים וכדומה, ומביאים להם את הבידור לתוך שטח הקייטנה. ההורים, מתברר, מעדיפים לראות את הילדים במתחמים סגורים ומבוקרים, ומארגני הקייטנות שואפים לחסוך בעלויות. רוצים קרקס? המארגנים יסדרר לכם להטוטנים, בין השוקו ללחמניה.

כמה זה עולה לנו? מחירים לדוגמה

קייטנות מחשבים וכיף בכפר סבא, רמת גן, רחובות, נס ציונה ויבנה בין השעות 03:80 עד 00:51, עשרה ימים 9951 שקל

קייטנת טבע על גלגלים במתנ"ס ראשון לציון מזרח, המתמקדת בטיולים וסיורים כולל טיול של יומיים לצפון 51:80-00:61, שלושה שבועות, 0901 שקל.

"משחקי ילדות" - חוזרים למגרש המשחקים במתנ"ס רמות בירושלים. שלושה שבועות בין השעות 00:80-00:31, 579 שקל.

קייטנות נוה נופש. החל מ- 019 שקל לתוכנית של קורסי מחשב לעשרה ימים בין השעות00:31-00:90, דרך 0522 שקל לקייטנות יומיות ל-41 יום בין השעות 54:51-51:80 ועד 0522 שקל למחנות אשפים (תקשורת, קסמים ואמנות פלסטית) או מחנות מדעים ל-41 יום בין השעות 54:51-51:80.

קייטנת טבע במפעלי בית עמנואל ברמת גן החל מ-083 שקל לחמישה ימים עד השעה 00:31, ועד 0801 שקל לשלושה שבועות. הארכה עד לשעה 00:61 כרוכה בתוספת מחיר של 083-081 שקל.


החברה להגנת הטבע מקיימת מגוון קייטנות המחירים למי שאינם חברים גבוהים יותר. כך, למשל, חבר ישלם 5951 שקל לקייטנה יומית בין השעות 51:80-00:61, ואורח - 0712 שקל. לקייטנת "טבע אקשן" המוטסת לאילת ישלם החבר 0681 שקל והאורח - 5062 שקל.

קייטנת "הסיפור שאינו נגמר" בשמורת נאות קדומים ליד יער בן שמן, כוללת פעילויות עם בעלי חיים, הישרדות, הקמת גינת ירק ואפילו פתיחת מאפיה באמצע השמורה - 0241 שקל ל-81 יום, לא כולל ימי שישי, בין השעות 00:80-00:31.

"קייטנות 5002: לא רק שוקו ולחמניה"
(50.60.10) li.oc.tenY

_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _