רחובות שלי (ISSN 1817-101x)

פורום על החיים בעיר רחובות בישראל

עמוד הבית | תיקיה | Biz Dir | לוח מודעות | שכירות | פרסומות | מכולת | פרחים | מזג האוויר | מכירת רכב | טלוויזיה | מופעים | ספורט | Email
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _

Fresh'n'tasty bread at Rehovot's authentic Brand New Berad house. Come in today for a degustation or a cup of coffee

6.12.05

אגף החינוך בעיריית רחובות יוצא לדרך עם תוכניות לימודיות לשנת הלימודים תשס"ו

התוכנית כוללת 31 תוכניות לימודיות, אשר מתקיימות באמצעות המחלקה לחינוך יסודי בעיריה. התוכניות כוללות את תוכנית קרב, לימודיות נאק"וש, בניית בית ספר לוטם, מיצ"ב, פרויקט מחוננים לבני העדה האתיופית, תכנית רצף גן- א', רצף יסודי חט"ב, תכנית "מעברים" בכיתות ו', תכנית "מעברים" לחט"ב לבני העדה האתיופית, תכנית "מזמור", הנואם הצעיר, אינטליגנציה רגשית ומרכז למידה הדרים

תוכניות שפועלות השנה:
תכנית קרב
התכנית פועלת ב-11 בתי-ספר, מתוכם 7 בתי ספר ממלכתיים, 2 בתי ספר ממ"ד,
1 חינוך מיוחד ו- 1 חינוך העצמאי. מטרת התוכנית הנה להביא לשינוי חינוכי חברתי, שיקדם צמצום פערים ושוויון הזדמנויות בחברה הישראלית, באמצעות פעולות העשרה והעצמה במערכת החינוך. התוכנית הנה ביוזמת ראש העיר, שוקי פורר והיא מיועדת לילדי כתות א'? ו'. לאחר קיום ישיבות בית ספריות בהשתתפות הצוות הניהולי של בתי הספר, נבחרו תחומי פעילות. מימון התוכנית והעשייה הנם בשיתוף של עיריית רחובות משרד החינוך, קרן קרב, הנהלת בתי הספר וההורים.
לימודיות נאק"וש
לימודיות של נאק"וש (ארגון עולי צפון אמריקה) פועלות בשיתוף פאקט, לתלמידים מכתות א' ? ג', בני העדה האתיופית. הלימודיות פועלות בבתי הספר בן צבי, סמילנסקי, שריד, יבניאלי, מעלות משולם וסיני. התלמידים מקבלים ארוחת צהריים, עזרה בלימודים וסיוע בהכנת שיעורי בית.
פרויקט מחוננים לבני העדה האתיופית
השנה פרוייקט המחוננים כולל שילוב של תלמידים בני העדה האתיופית. לתלמידים נערכו מבחנים מתאימים ונבחרו 01 תלמידים המשתתפים בפרויקט. המרכז לטיפוח תלמידים מחוננים הפועל ברחובות נבחר על ידי המחלקה למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, כאחד מארבעה מרכזים בהם שולבו השנה תלמידים מחוננים בני העדה האתיופית. התוכנית פועלת בהנהלתה של גב' אורית פדר, כפיילוט בשיתוף האגף לקליטת תלמידים עולים במשרד החינוך. מטרת התוכנית לתת מענה לילדים בעלי יכולות לימודיות גבוהות ולתת להם הזדמנות לפריצת דרך. המורים המלמדים בתוכנית עוברים השתלמות ייעודית בשיתוף האגודה לקידום החינוך.
תכנית רצף גן- א'
מטרתה להכין את ילדי גן חובה לכתה א'. בשנת הלימודים תשס"ה פעלה תוכנית רצף גן- א' ב- 7 בתי ספר - בגין (חטיבה צעירה), ויצמן (תנועה) , יבניאלי (מתמטיקה) , שז"ר (מורשת), שפרינצק (אומנות), שריד (שפה ואיכות הסביבה). בבית הספר "השיטה" פועל הגן, כחלק אינטגראלי מבית הספר. בשנת הלימודים תשס"ו, תוכנית רצף גן ? א' תורחב לגני ילדים ובתי הספר - בכור לוי, בן גוריון, שלוחת ויצמן בקריית משה וסמילנסקי. בימים אלה החלו צוותים משותפים לגני ילדים ובתי ספר בלמידה משותפת לקראת קביעת תחום תוכנית הרצף, דרכי הפעלה וקביעת לוחות זמנים. תוכנית זו חופפת בכללותה לאזורי הרישום בעיר.
רצף יסודי חט"ב
מטרתה לשפר את הישגי התלמידים במקצוע האנגלית על ידי עבודה משותפת של המורות לאנגלית בבתי הספר היסודיים עם המורות לאנגלית מחטיבות הביניים. בימים אלה נבדקת אפשרות להרחבת התכנית למקצוע נוסף. התוכנית פועלת ביוזמה ובשיתוף הפיקוח על האנגלית והפיקוח הכולל.
תכנית "מעברים" בכיתות ו
תכנית "מעברים" פועלת בשיתוף משרד החינוך, הרשות למלחמה בסמים ובית הספר העירוני להורים. התכנית כוללת מפגשים עם תלמידי כתות ו' והוריהם. התוכנית פועלת בשני מישורים, האחד עם הילדים, אשר מקבלים הכנה למעבר לחטיבת הביניים והשני עם הוריהם, על מנת לתת להם כלים סמכותיים לסייע לילדיהם לקראת המעבר לחטיבת הביניים. במסגרת המפגשים מקבלים הן הילדים והן ההורים מידע בנושא הסמים הכולל איתור, זיהוי, סיכון ועוד. התוכנית פעלה בשנה"ל תשס"ה בבתי הספר ויצמן, סמילנסקי, רמת אלון, שריד והיא תורחב בתשס"ו לבתי הספר בכור לוי, שפרינצק, שז"ר יבניאלי. התכנית מופעלת ע"י היועצות והמחנכות בקרב התלמידים, בשעות הבוקר ובשעות הערב בקבוצות הורים.
תכנית "מעברים" לחט"ב לבני העדה האתיופית
התוכנית פעלה בשנה"ל תשס"ה בבתי הספר בגין, בן- גוריון וסמילנסקי.
בימים אלה, נבדקת האפשרות להרחיב את התוכנית לבתי הספר בן צבי, שפרינצק ושריד. התכנית בשיתוף פאקט ומיועדת לתלמידים בני העדה האתיופית. התכנית מקנה לתלמידים כישורי חיים ומופעלת ע"י יועצת בית הספר. המורים המקצועיים מטפלים בתגבור לימודים בשפה ובמתמטיקה.
תכנית "מזמור"
תכנית "מזמור" - תכנית לחינוך מוסיקלי ואוריינות בחברה רב תרבותית, המביאה שירים מקוריים שמבוצעים על ידי בני העדה האתיופית לאוזנם של ילדים ישראלים ותיקים, באמצעות עיבוד מוסיקלי, המשמש לגישור בין תרבותי. התוכנית מיועדת לתלמידי כתות א'-ו', מתוך מטרה לגשר ולתת אפשרות לתלמידים ברחובות להכיר את התרבות המוסיקלית של בני העדה האתיופית. התוכנית הנה ביוזמת הפיקוח הכולל והפיקוח על החינוך המוסיקלי ובשיתוף המחלקה לחינוך יסודי והיא תופעל השנה בבתי הספר.
הנואם הצעיר
לאור הצלחת תכנית "הנואם הצעיר" שהתקיימה בשנה שעברה, גם השנה תפעל התכנית בבתי הספר היסודיים, בשיתוף מלא של הפיקוח על בתי הספר במשרד החינוך ובשיתוף רוטרי רחובות. התכנית מטפחת את תרבות השיח והדיבור לפני קהל ומשולבת בתוכנית הלימודים, בלימודי שפה, בבתי הספר, לאחר חג הפסח יתקיים יום שיא שבו ייבחר הנואם הצעיר הטוב ביותר בעיר. השנה תורחב התוכנית גם לחטיבות הביניים.
אינטליגנציה רגשית
"האינטלגנציה הרגשית" מוגדרת כמכלול מיומנויות תוך אישיות (מודעות עצמית) ובין אישיות (אמפתיה וכישורים חברתיים) הנדרשות לניהול העולם הרגשי של הפרט וחיוניות לצורך תפקוד יעיל של הפרט בסביבתו. התכנית שהתחילה בשנה שעברה בקרב מנהלי בתי הספר, ממשיכה גם השנה ותורחב למעגל של יועצת בית הספר + צוות ההוראה. הרחבה גם לחדר המורים (בשנה שעברה היה רק למנהלות)

מרכז למידה הדרים
במרכז 59 תלמידים מכיתות א' ? ה', הלומדים בבית ספר הדרים ברחובות. כיום נמצאים, 5 ימים בשבוע. הפעילות כוללת למידה +חוגים. בנוסף פועל מרכז להכנת שעורי בית לילדי כיתות ד'-ו'. מורי המרכז משתתפים בהשתלמות של תוכנית פורשטיין. מאפייני התוכנית הנם קידום אישי של התלמיד, בהתאם לצרכיו הבסיסיים במיומנויות יסוד ובתהליכי חשיבה ולמידה.

לפרטים נוספים: רויטל קורן ? לשכת הדובר.

עודעת עיריית רחובות-50/21/5
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _