רחובות שלי (ISSN 1817-101x)

פורום על החיים בעיר רחובות בישראל

עמוד הבית | תיקיה | Biz Dir | לוח מודעות | שכירות | פרסומות | מכולת | פרחים | מזג האוויר | מכירת רכב | טלוויזיה | מופעים | ספורט | Email
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _

Fresh'n'tasty bread at Rehovot's authentic Brand New Berad house. Come in today for a degustation or a cup of coffee

24.2.08

ביטול איחוד הרשויות: יש ראשי ערים שמצטערים

תני גולדשטיין

השר שטרית הקפיא את תוכניתו לאיחוד רשויות והאשים את ראשי הערים בהפעלת לחצים פוליטיים, אך המתנגדים לא מתביישים: "זה חלק מהמשחק הדמוקרטי". עם זאת, חלקם מתעוררים כעת ומצרים על הביטול: "חבל, הציבור הפסיד". אבל אף אחד לא מופתע
הסערה הסתיימה בקול ענות חלושה. שר הפנים מאיר שטרית הודיע אתמול (ב') כי הוא מקפיא את התוכנית שהציג רק לפני כחודש ועוררה הדים רבים, לפיה יאוחדו 59 רשויות מקומיות. השר האשים בכך את ראשי הרשויות, שלטענתו הפעילו לחצים פוליטיים, ואת עמיתיו הפוליטיקאים שנכנעו להם.

ראשי הרשויות הציגו במהלך החודש האחרון חזית אחידה וקולנית נגד המהלך. אלא שעכשיו, אחרי ששטרית חזר בו, יש מי שמביע את מורת רוחו דווקא מההקפאה. "חבל שתוכנית איחוד הרשויות לא יצאה לפועל", אומר ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני, מהגורמים לביטול

הוגשה הצעת חוק: לא לתוכנית איחוד הרשויות / אמנון מרנדה ותני גולדשטיין

חבר הכנסת אבישי ברוורמן הגיש בשבוע שעבר הצעת חוק פרטית, שמטרתה לטרפד את יוזמת שר הפנים

"מדובר בתוכנית עם כוונות טובות של שר טוב. אני מזכיר שחזיתי זאת ואמרתי לך כבר לפני חודש שלצערי בגלל הלחצים הפוליטיים של ראשי ערים שלא ירצו לאבד את כיסאם, לא ייצא מהתוכנית שום דבר".

ראש רשות נוסף המצר כעת על החלטתו של שטרית הוא ראש עיריית רמלה, יואל לביא. "נושא איחוד הרשויות הוא סוגיה חשובה שהציבור חייב לנהל בה דיון מעמיק", הוא אומר. "חבל שהדיון הזה לא יצא לפועל בגלל הורדות ידיים קטנות של פוליטיקאים, והציבור הוא זה שהפסיד. אני לא הסכמתי עם שטרית לגבי איחוד רמלה עם לוד וחשבתי שצריך לחבר אותה דווקא עם באר-יעקב, אבל זה לא משנה.

"הוועדה הייתה אמורה לדון איתנו בכל ההצעות, ואני בטוח שהייתי מצליח לשכנע את הוועדה בדעתי. ראשי הערים תקפו דבר שלא היה קיים, מכיוון שהתוכנית טרם גובשה. אני מסכים איתם שהעיתוי שמצא שטרית לאיחודים היה גרוע, ולכן הם גם הצליחו לכופף אותו ולבטל את התוכנית", מסכם לביא.

"הפעלנו קמפיין פוליטי"
וכמובן - יש גם מי שמביע שביעות רצון מהחלטת שטרית. ראש עיריית חולון מוטי ששון, שעירו היתה אמורה להתמזג עם בת-ים של לחיאני, עמד בראש קבוצת ראשי הערים שניהלו את המאבק נגד התוכנית, ואמר אמש: "אני מברך את שטרית על כך שירד מהרעיון ההזוי לאחד רשויות לפני הבחירות.

"אנחנו לא פוסלים את רעיון האיחוד ונענים לאתגר שלו לדון בו בעתיד", הוסיף ששון. "זה נכון שהפעלנו קמפיין פוליטי, אבל היינו צריכים למצות כל דרך חוקית כדי לשכנע שאנחנו צודקים בהתנגדותנו.

לדעתי שטרית הגיע להחלטתו לאחר שהבין שמפלגת העבודה מתנגדת למהלך, וזאת עקב מסע שכנוע שערכתי מול בכירי המפלגה".

גם ראש עיריית רחובות, שוקי פורר, אינו מתבייש בלחצים שהופעלו על המערכת הפוליטית: "לחצים הם דבר לגיטימי, זה חלק מלחם חוקה של הדמוקרטיה. התושבים הם שהתנגדו ואנחנו ייצגנו אותם. אני אמרתי לחבריי שלא צריך להתאמץ יותר מידי, בסוף שטרית יירד מהתוכנית הזאת. אני עקרונית בעד איחוד רשויות אבל ביסודיות, אי אפשר היה לעשות מהלך כזה בזמן כזה קצר".

עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מסר: "צדק השר שטרית שביטל את התוכנית. מחקרים מראים עד כמה אין יעילות כלכלית באיחודים שמבוצעים בחופזה, ללא תכנון והיערכות מקדימים, ואנו שמחים שהשר הגיע למסקנה כי בחודשיים ימים לא ניתן לאחד 30 רשויות מקומיות. זהו נצחון הדמוקרטיה, שכן תושבי הערים התנגדו לאיחודים התנגדות נחרצת".

ynet.co.il
_ _Press go button to proceed with your subscription request          This is a link to MyRehovot.Info in Russian  This is a link to MyRehovot.Info in Hebrew  This is a link to the MyRehovot.Info home in English
Visit Google Scholar, new search of quality scholar literature by Google   _